Unde să-mi postez produsele?

 

Profil sau Page? – Unde să-mi postez produsele?

  • Cum a început?

Ca administrator al grupului https://www.facebook.com/groups/341151126578575/ , am observat că în ultimul timp apar unele postări ciudate. În acestea, facebookul pune eticheta – Acest conținut nu este valabil momentan. Sau, pentru cei care folosesc facebook în limba engleză, apare: This content isn’t available right now. Ca utilizator al aceleași rețele de socializare, am observat în ultimele două luni foarte multe postări cu același mesaj.

Firesc, m-am întrebat : De ce oare?

  • Explicația cea mai plauzibilă

Am descoperit explicația și am decis să v-o împărtășesc și vouă, în speranța că următoarele rânduri vor aduce lumină. Și, astfel, vor lămuri unele aspecte neclare.

Totul a început acum aproximativ 2 luni. Personal, sunt creatoare de bijuterii handmade și doream, în consecință, să-mi fac publice creațiile mele. Inițial am postat produsele cu fotografii și explicații detailate în pagina de profil(cea de nume). Apoi, inspirată de colegii mei de hobby, mi-am făcut și pagină de handmade, specială, derivată din pagina de profil. Și postam, simultan, atât pe profil, cât și pe pagină. La un moment dat, dorind să-mi distribuie o postare, câțiva prieteni mi-au semnalat un lucru ciudat. Acela că, atunci când le distribuiau,  în postările respective nu mai apăreau pozele.

Mai exact, când distribuiau postarea făcută din pagina de profil. Eu postam, zilnic, câte un produs. Produsul pus în pagina de artist se vedea ok și putea fi distribuit. În pagina de profil (repet, cea de nume) treaba se inversa și problemele începeau să apară.

  • Acele creaturi odioase numite algoritmi

Firesc, am început să fac cercetări, să mă interesez ce greșeam. Sau unde. Știam că facebook urmează să opereze câteva modificări în sistemul de monitorizare a postărilor. Și mai aflasem că în ingineria din spatele rețelei stau, de fapt, o serie de algoritmi.

Algoritmii sunt niște scheme complicate, care au incluse mii de posibilități și care analizează absolut toate postările. Algoritmii aceștia funcționează ca o mașinărie dintr-o fabrică de suc de roșii. Aici, roșiile, odată culese, după spălare, sunt puse pe o bandă transportoare, care le duce spre niște degete pneumatice. Absolut toate roșiile sunt trecute pe sub o rază laser. Aceasta analizează culoarea lor în miimi de secundă. Când este detectată o roșie care încă nu e suficient de coaptă sau e chiar verde, sistemul acționează. Astfel, acele degete aruncă pur și simplu de pe bandă roșiile necorespunzătoare. Și totul la o viteză amețitoare. Fără greș și fără compromisuri.

Eh, postările noastre sunt identice cu roșiile de pe bandă. Punem o multitudine de poze din viața de zi cu zi, din concediu, dintr-o mini-vacanță la munte. Apoi de la o petrecere, câteva momente dragi sau frumoase, sau instantanee cu cațelul. Apoi apare o postare în care este strict un produs. Această postare va fi eliminată în baza acestor algoritmi bine gândiți. Și acest lucru se întâmplă pe pagina de profil. Pentru că acei algoritmi sunt bazați pe niște criterii specifice paginii de profil.

  • Cu ce ajută algoritmii

Alți algoritmi stau și la baza creării acestor pagini de handmade/artist. Acești algoritmi, desigur modificați, pentru a accepta prezentarea obiectelor, sunt făcuți cu un scop. Ei îi ajută pe cei care au produse de vânzare, uneori articole create cu mâinile și sufletul lor. Pentru a veni în întâmpinarea lor, pentru a-i ajuta, facebook chiar a gândit și alte metode.  Dar și unelte, pentru a ajuta creatorii să-și promoveze cumva afacerea personală în aceste pagini special concepute. Este cumva ca acea unealtă de scărpinat pe spate, care îți prelungește mâna către zonele greu accesibile.

Dar, cu deosebirea că pagina de handmade îți permite ca tu să decizi ce, cât, cum, când postezi. Sau promovezi. Sau cheltuiești. Pentru că, în aceste pagini asociate profilului, ai posibilitatea, dacă dorești, să plătești o sumă mică de bani. Astfel, rezultatele muncii tale să fie vazute de câți oameni îți dorești, în funcție de ce alegi chiar tu!

Ca să nu merg mai departe cu gândul la zilele în care facebook va opri orice fel de comerț din paginile de profil. Va crea, cumva, separat, dar în paralel, o lume a celor creativi, care își postează produsele în pagini de artist.

  • În loc de încheiere

În speranța că am explicat pe înțelesul tuturor diferența dintre profil și page, mă bucur ca v-am fost de ajutor. În speranța că ați înțeles necesitatea creării unei pagini de handmade, vă mulțumesc pentru răbdarea avută citind acest articol. Dacă nu aveți încă pagină de artist, vă recomand călduros să începeți prin a vă deschide una.  Vă va ajuta să nu experimentați aceleași neplăceri avute de mine sau de alți colegi de pasiune.

Pentru cei care nu știu care sunt pașii pe care trebuie să-i urmați, iată aici un articol care vă va da o mână de ajutor. Pentru orice nelămurire sau dificultate, puteți lua legătura cu unul dintre admini sau moderatori.

https://www.craftyshop.ro/feacebook-intre-profil-si-page/

Cu drag, spor la creat minunății,

Diana Maria Mitroi

 

https://www.craftyshop.ro/magazin/diana-mitroi/

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.